sâmbătă, decembrie 26, 2009

Cum debutezi in viata cea raw (1)

sau...
Noi cam asta am patit...



Viata raw sau viata predominant raw (unde predominant inseamna peste 51%), necesita si ea, ca orice alta forma de viata, o suma de pregatiri. Partintii nostri au avut, desigur, nevoie de-o-ntreaga pleiada de pregatiri, lecturi, discutii, cumparaturi, etc, atunci cand ne-au dislocat, treptat sau brusc, de la san si ne-au introdus "dieta" ominvoro-gatita.

Debutul intr-o alta "dieta", forma de viata, va beneficia si el, la modul ideal, de o oarecare pregatire. Pregatirile cu pricina sunt, desigur, foarte personale si tin mult de datele personale ale debutantului.





Eu apartin structural Tipologiei Tavalug si, pentru mine, debutul s-a produs exploziv, neorganizat, hei-rup-ist.

Sora-mea apartine Tipologiei Secventiale; ea mi-a urmat la vreo doua-trei luni, eliminand, pentru moment, produsele animale din dieta si informandu-se treptat despre pro si contra "raw".

Oana, prietena mea, parte a Tipologiei Intai Sa Vad Cu Ochii Mei, s-a facut, in urma cu aproximativ 3 saptamani 80-90% raw si observa cu ochi de vultur toate transformarile corpului sau (Oana are o suma de "challeng-uri" de sanatate cu corpul sau si va fi cu deosebire interesant sa-i urmari evolutia). A trait in luna asta cu raw plus cateva non-raw: cateva bucatele de peste si de branza si-o feliuta de curcan la pranzul de craciun.


Isabella, parte a Tipologiei Ce Bun E, singurul mancator corect (in afara de taica-miu) pe care l-am cunoscut in viata asta (prin mancator corect inteleg acea persoana care mananca intr-adevar de foame - iar nu de prea mult rau sau prea mult bine, de plictis sau exaltare, in fata televizorului - care mananca portii mici, mici, mici de tot mesteca incet, incet, incet de tot, savureaza gustul fiecarui ingredient din fafurie, lasa intotdeauna ceva in farfurie - pentru ca isi asculta, dintotdeuna, stomacul si, de aceea, il aude cand zice: "nu mai pot"); Isabela, zic, s-a bucurat real de cele cateva feluri de mancare "raw" pe care le-am pregatit. Ne-asteptam ca pentru ea, trecerea sa se produca treptat, armonios, pe nesimtite.



Matei (fiu-miu), parte a Tipologiei Nu Imi Place Nimic Nou, caruia am reusit, pana acum, sa ii introduc in dieta mult mai multe fructe si legume dacat inainte si un numar de suplimente nutritive (spirulina, maca, ulei de canepa, miere si polen), pe nesimtite, nu si-a mai dorit nici un fel de "junk-food"; a iesit al treilea pe scoala la olimpiada de mate (a fost destept mereu insa nu se concentra deloc la teste de orice fel); se gaseste acum in contonament cu echipa de baschet (a-nceput sa faca baschet "profesionist" cu constiinciozitate, desi pana acum n-a vrut sa se tina de niciunul din cele 5-6 sporturi incepute). In ast an Matei "s-a gripat" o data (comparativ cu 3-5 episoade in anii trecuti); tratamentul lui Matei a constat in dragoste, atentie si felurite plante administrate in felurite feluri; nici macar un singur medicament (drug); s-a vindecat rapid si plenar; n-a facut nici un fel de complicatie (orice urma de raceala din anii trecuti se transforma imediat in bronsita asmatiforma sau criza de astm); n-a ramas cu tuse (care se indindea pe intregi saptamani ulterioare). 




Cezar (iubita-miu), parte a Tipologiei Gica Contra, a sustinut luni intregi "normalitatea" dietei foooooarte omnivire si ramane eminamente omnivor. Trebuie sa intelegem ca Cezar este crescut in multe, a omorat animalele cu mana sa pentru a fi gatite, are 2m inaltime si peste 100kg... e un moldovian verde, mandru si capatanos. Trecerea sa catre raw va fi un spectacol de urmarit si relatat in episoadele urmatoare :-). Norocul nostru: spre deosebire de mine, lui ii plac fructele. Ce s-a intamplat cu el, pana acum, este ca a inclocuit cateva gustari (sandwich-uri, patisetie, ciocolate) pe zi si o (abundenta) cina tarzie cu felurite fructe; a adaugat pranzului o nelipsita salata din legume crude sau murate. Rezultatele is ca mananca mult, mult, mai putin, a slabit 5-8 kg, a pierdut o mare cantitate din grasime si a adaugat o mare masa musculara.





Orice trecere catre raw, de orice forma ar fi ea si in orice proportie, isi va arata in scurta vreme beneficiile. Foarte clar: sensibile schimbari corporale, organice, emotionale, motivationale, caracteriale.

Eu am slabit aproape 20 Kg, din care primele 10 kg in prima luna de raw (fara vre-un efort fizic aditional), dorm mai putin de 5 ore pe noapte, sunt plina de energie, merg pe jos 8-10 km in fiecare zi, fac tae-bo de trei ori pe saptamana, pielea mi s-a catifelat si mai abitir; m-a razbit o gripa manifesta de toti ceilalti membri ai familiei; gripa m-a lovit si m-a parasit int-o zi, fara nici un medicament; mi-au trecut migrenele cumplite de care sufeream de pana la 10 zile pe luna, etc, etc, etc. Asta in conditiile in care nu m-am lasat (inca) de fumat (fumez ca un turc, tigari foarte tari, peste un pachet pe zi).
 



No! "Cate bordeie, atatea obiceie." Fiecare cand, cum si cat poate.

Despre debutul profesionist: hotarat, voluntar, organizat si indestulat, in episodul foarte urmator.

13 comentarii:

  1. Vladimir?! I've been meaning to ask about that... :)
    Anyways. Very nice post, loved it ;):):):):)

    RăspundețiȘtergere
  2. Well, than ask me about that... Over the phone!? Multam, ma bucur ca ti-a placut. O vaga dorinta sa-ncerci sa vezi cum iti merge, 'au nu inca :) :) :)?

    RăspundețiȘtergere
  3. of... vreau si eu la tae bo. vreau si eu la yoga... sniff...

    RăspundețiȘtergere
  4. Pai, hai la tae bo. Yoga fac acasa :-). Am invatat de la domnii astia: http://www.youtube.com/watch?v=VS-9fXmUt-c&feature=PlayList&p=649530DEF29D1AA1&index=0. Folosesc prilejul sa-mi cer iertaciune: nu poci face azi amandina :-); avem, insa, intalnire saptamana viitoare. Azi e o zi speciala, in care iti cer o favoare: scrie-le prietenilor tai despre raw, adu-i pe blog sau pe raw forum. Bine?

    RăspundețiȘtergere
  5. tu unde mergi la tae bo?
    nu moare nimeni fara amandina acu, mai sunt biscuiti de luni oricum :)
    oho... am facut propaganda de cand m-au izbit blogu' tau si prietena victoria. azi promit ca o sa spamez :D

    RăspundețiȘtergere
  6. :)))))
    Nu c-as incerca sa evit raspunsul, da' am creditori cat ii bucurestiu' asta de mare; daca zic de tae bo-ul asta, fac coada de nici nu mai putem intra in sala :-). Scrie-mi, rogu-te un mesaj: unaculuna@gmail.com
    Bai, azi i-am scris prietenei victoria ca face ravagii in romania. Asa-i de fresh, ca-n prima zi: s-a bucurat cu bucurie adevarata. Eu ma duc s-o vaz in martie in Budapesta si/sau in aprilie in Paris :-)

    RăspundețiȘtergere
  7. vreau si eu la budapesta!!!! e chiar de ziua mea...

    RăspundețiȘtergere
  8. :D pai normal ca fac...

    RăspundețiȘtergere
  9. Serios vii? Astept raspuns de la astia din Budapesta cu "amanuntele" organizatorice. Crez ca-s cam varza; da' ne ducem peste ei :-)

    RăspundețiȘtergere
  10. serios. acu ma uit la trenuri hoteluri alea alea. tre sa fac planu de bataie :D

    RăspundețiȘtergere
  11. :-))); scrie-i si tu lui nenea unguru'. Poate, daca-l asaltam, ne raspunde :-)

    RăspundețiȘtergere
  12. i-am scris da creca e o tanti ca vaz ca-i zice valeria :-/

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails