luni, ianuarie 18, 2010

Cereale raw

Va prezint doua variante de a obtine cele mai bune "cereale" granola pe care le-am mancat vreodata. Ambele sunt foarte bune. Cele doua moduri au plusuri si minusuri atunci cand le comparam intre ele.
1. Granola rapida Jennifer Cornbleet
Aceasta reteta include ingrediente putine si accesibile. In plus, e gata de a fi mancata in 7 minute (daca ne grabim putin, de fapt, in 7 minute am si preparat-o, a si disparut in stomac...). Singurul dezavantaj este acela ca, in absenta deshidratarii, se pastreaza doar vreo trei zile in frigider. Dezavantaj totalmente surmontabil: poti manca prima portie "raw" iar apoi poti depozita restul de granola pe calorifer. Te-ntorci de la serviciu si le-ntorci pe partea cealalta. A doua zi dimineata granola s-a deshidratat. Se pastreaza bine cateva luni (sigur, daca n-o lichidezi intr-o seara singuratica si plictisita...). Iat-o pe Jennifer in actiune. Nu va spetiti sa scrieti, am notat eu in subsolul video-ului.


 

Jenifer a folosit:
Nuci hidratate 8-12 ore - 1 castronel (~150g)
Migdale hidratate 8-12 ore - 1 castronel (~150g)
Seminte de floarea soarelui hidratate 8-12 ore - 1 castronel (~ 150g)
Stafide - 1 castronel (~150g)
Sare - 1 praf
Scortisoara - 1 praf
Puteti folosi ce cantitati doriti; recomandarea Jennifer-ei este aceea de a folosi ingredientele in proportii egale. 
Preparare: A macinat nucile in robotul de bucatarie cu lama in S pana la granulatia dorita, a adaugat ceva fructe pentru gust si culoare. Pare bun! Si gusta bun (le-am facut la inceputurile mele si le-am mancat pe toate in cele trei zile; nu de alta, da' era pacat sa se strice :-)

2. Granola "superfood" Annmarie Giani
Reteta Annmariei foloseste seminte incoltite si asta o transforma, brusc in superfood. Foloseste ulei de cocos si extract de vanilie si incorporeaza, prin urmare, excelentele proprietati ale acestora. Dezavantajul, singurul dezavantaj, este timpul mai indelungat de preparare. Hai sa vedem:




Annmarie a folosit:
Hrisca incoltita - 2/3 castronel (~150g)
Seminte de floarea soarelui incoltite - 1/2 castronel (~100g)
Orz incoltit - 1/2 castronel (~100g)
Migdale hidratate - 1 castronel (~200g)
Ulei (unt) de cocos - 1/4 castronel (~50g) - lichefiati-l intr-un castron cu apa calda
Miere sau sirop de agave - 1/4 castronel (~50g)
Extract de vanilie - 1 lingura
Scortisoara - dupa gust
Sare - dupa gust
Prepararea este la fel de facila ca si la prima reteta; deshidratarea, asijderea. Ce e mai anevoios, este incoltirea. Filmuletul despre incoltire al Annmariei va este si el disponibil aici:




Pofta buna!

Un comentariu:

  1. Am si eu o intrebare:Fulgii de ovaz sau alte cereale care se gasesc in plafar sunt raw? Am ceva fulgi prin camara si nu stiu ce sa fac cu ei.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails