luni, ianuarie 04, 2010

Creme de branza din caju

Crema de branza din caju (varianta simpla de tot)
Ingrediente:
Caju - 1 castronel / aproximativ 200g (muiat peste noapte)
Sare - 1 lingurita (sau celebra de-acum: dupa gust!)
Curmale - 1-2 curmale (preferabil muiate anterior ~ 30 minute), sau un varf de cutit de miere
Blender
Preparare:
Caju (seara) - se ia frumusel si se clateste sumar, se pune intr-un castron (pana la jumatate) si se toarna apa pana se umple castronul. I se ureaza noapte buna (optional) si este parasit in intuneric. Caju poate fi muiat oricat intre 3-12 ore (de ce muiem nucile si semintele, in episoadele urmatoare).
Caju (dimineata) - ii dam binete (optional) si il clatim, gadilandu-l cu buricele degetelor (optional). Il scurgem de apa si il aruncam in blender. Turnam apa curata peste el cat sa ii egaleze/depaseasca usor nivelul. Voila:
Adaugam curmalele (sau mierea) si o parte din sare si-l blenduim de iese untul din el (la propriu), cel putin vreo doua minute (cu pauze daca modelul blender-ului ne-o cere).
Secretul cremelor in raw este sa insistam pana ce devin cremoase si sa ajutam crema cu spatula la nevoie. Daca, in ciuda implicarii noastre active, crema se incapataneaza sa ramana grunjoasa, atunci inseamna ca-i mai trebuie putintica apa. Zis si facut: turnam apa in firicel subtire pana vedem diferenta asteptata.
Secretul prepararii bucatelor raw in general este degustarea frecventa: "mai multa sare? putintel mai dulce? ce ii mai trebuie?"
Nu va ingrijorati prea tare daca crema nu pare sa fie suficient de tare: a). se mai intareste in frigider; b). putem oricand sa luam un pumn de caju (ne-muiat), sa-l rasnim fin si sa-l adaugam ulterior amestecand cu lingura (sau mixerul) si c). putem sa adaugam 1-2 lingurite de psyllium tarate (rasnite) care-l incheaga imediat. Yet, strive for the best!

Crema de branza din caju (varianta buna de tot)
Ingrediente:
Crema de branza simpla
3-4 lingurite fulgi de drojdie
2-3 fire de ceapa verde (la nevoie, merge si 1/2 ceapa rosie)
1 legatura mare de marar
Preparare:
Peste crema de branza simpla, adaugam in blender fulgii de drojdie pe care i-am rasnit anterior si amestecam putin. Rasturnam bunatatea de crema intr-un castron. Tocam cat ne pricepem de fin ceapa si mararul, le adaugam in castron, amestecam vartos si gata:
Daca ne mai tin rabdarile, lasam crema sa se odihneasca 1-2 ore in frigider: se intrepatrund gusturile si se mai intareste; altfel, o atacam direct si mintenas cu bucatele de legume (pregatiti un mic platou variat: ardei gras rosu, morcovi, brocoli, rosii, ridichi, masline, gustul este altul pentru fiecare combinatie) sau cu cracker si legume. Bon apetit!

9 comentarii:

  1. I-mi plac retetele tale.Eu as dori sa mananc numai simplu, dar cei din casa nu gandeste la fel.
    Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc frumos, Daniela. Simplu, inseamna crud, nu? Pentru mine solutia a fost sa institui, pur si simplu menu-uri separate. Incet-incet sper ca fiu-miu sa treaca macar jumatate catre menu-ul meu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna! Eu sunt Larisa, dar habar n-am cine esti tu. Am intrat pe acest din nevoia de a gasi noi retete raw, deoarece de 2 luni am trecut si eu pe alimentatie raw. Imi place modul umoristic in care descrii retetele. E f. fain site-ul tau. Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  4. Hei, Larisa!
    Eu sunt Una. Culuna. :-) Bucuroasa de oaspeti. Foarte tare! De doua luni zici... remarcabil! 100%? cum ai inceput?
    Love!

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca inlocuim in aceste minunate retete caju-ul cu alte nuci, alune de padure, nuci brazilia oare difera foarte tare gustul? Spun pentru ca la voi n-am gasit si unde am gasit este foarte scump le caju.
    Silvia (raw 80-90 % de 2 saptamani)

    RăspundețiȘtergere
  6. A apropo...raw din cauza ta, Una. Iti multumesc pentru inspiratie.
    Silvia

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut! Spune-mi te rog ce blender folosesti. As vrea sa stiu ce putere ar trebui sa aiba, astfel incat sa nu fie nevoie sa pierd timp dublu pentru a prepara ceva. Multumesc. Andreea

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna
    ce mixer ai ? eu am un blender Braun si mi se pare ca nu face fata.. adica nu mi-a iesit o crema asa moale si spumoasa, inca se mai cunosc bucatelele de caju in ea, si am mixat mai mult de 2 min.. ( am mincat-o si asa, preparatul a fost foarte bun)

    RăspundețiȘtergere
  9. interesant.
    o sa incerc si eu.
    (fara legatura: mi-ar placea sa va gasesc pe facebook. sa va laudati retetele, sa devin curioasa si sa intru aici pentru mai multe detalii. altfel, o sa va pierd :( )

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails