luni, ianuarie 04, 2010

Luni e despre micul dejun (1)

Buna dimineata! Buna noaptea? Odihniti? Proaspeti? Nerabdatori sa descoperiti bucuriile zilei de astazi? Cu pusca la picior si-un zambet aninat in coltu' gurii? Da? Bun! Pentru ca avem de-a face cu doua inceputuri dint-un foc: lunea incepe saptamana capitalista iar mic dejunul ne incepe ziua. Nu? V-ati trezit cu fata la cearsaf si nu vedeti ratiunea pentru care sa va scoborati pe podea? Bun! Taman un inceput bunicel va va fi de folos! Inceputurile bunicele au obiceiul de-a naste inceputuri bune. Adicaltea un inceput bunicel va obliga ziua sa fie relativ bunicica si sa continue cu o seara si o noapte bunicele. Ceea ce ne va asigura un inceput mai bun maine. Un inceput mai bun maine, determina o zi mai buna, o seara si o noapte mai bune. Prin urmare poimaine... Ati prins ideea, va vad!
Bunul inceput al zilei care incepe saptamana obisnuia sa fie un necaz de-al meu: "a mai trecut o saptamana si ce branza am facut?", "iar o iau de-a capu'...", "fi-mi-ar de ras cipsurile de-asta noapte, sa-mi fie; n-o sa reusesc niciodata; oricum nu mai conteaza; n-am pic de vointa, etc, etc, etc". Iar etc-ul asta are sanse mari sa continue intreaga zi. Aceia dintre noi familiarizati catusi de cat cu legea atractiei, intelegem cum e cu etc-ul. Aceia care n-au auzit de legea atractiei, auleu, aveti treaba imediat: trebuie sa vedeti macar The Secret, daca nu si What the bleep do we know?.
Bun inceput nu inseamna ca azi te vei trezi si vei fi asa, pe nepusa masa, extatic. Bun inceput inseamna ca azi te decizi sa-ti fie ceva (cat de putin) mai bine decat ieri. Si accepti rar (dar ii accepti cu seninatate) pasii de tango: doi in fata, unu-n spate. Sunt absolut in regula, atata vreme cat nu schimbi dansul in unu-n fata, doi in spate. Bun inceput inseamna ca (virgula) cu ocazia primului abdomen ce te ridica de pe perna, iti zici: "astazi, orice as face si ori cu cine as face, vreau sa ma simt bine; sigur ca pot aparea porcarii sau porci; da' sigur ca le pot zice - fuck off, va trebui sa amanam; astazi, va ingor, pentru ca astazi si numai astazi vreau sa ma simt bine."
Instituirea unei geometrii a unui ritual al diminetii mi-a fost mie extrem de benefica. Un ritual eminamente personal numai cu mine si numai despre mine. Ritualul meu matinal ideal (nu mi se-ntampla asa in fiecare zi) include:
1. Un mare pahar de apa; primul abdomen trebuie incurajat printr-un mare pahar de apa limpede si buna. Nu, nu am zis tigara si nu, sigur nu am zis cafea! Un mare pahar cu apa, care va hidrata celulele insetate foarte peste noapte ale corpului nostru. Proprietatile mirauloasei ale apei, vizionabile aici.
2. Ingrijiri de dimineata acordate cu drag fetei, ochilor, dintilor, etc (daca vedeti documetarul despre apa veti intelege cat de important este acest "cu drag").
3. Plimbare de dimineata - este miraculoasa! Pe orice fel de vreme! Mai ales daca iti petreci viata in masina (fie ea mica sau mare), intre doua destinatii unde TREBUIE sa ajungi. Plimbarea de dimineata te face sa te simti un mic zeu. Te face sa te simti activ, bine aprovizionat, liber. Si-apoi, "nu mai am paine, nu am tigari, nu am ciorapi potriviti, nu am fructe, etc" s-au terminat. Cand esti activ si liber, cumperi pe drum tot ce doresti.
4. Un mare suc/smoothie de fructe
6. Ma impachetez si rujez de plecare
7. Un mare suc/smoothie verde sau maroniu

Sariti meditatia daca va e prea exotica, pentru moment sau pentru totdeauna. Plimbarea insa, incercati-o 21 zile. Atat. 21 zile. 3 saptamani. Si mai vorbim... (Mai nou, cand ma enerveaza Cezar, ma tin cu mainile de scaun pentru ca tendinta mea naturala e sa ma ridic a.s.a.p. si s-o tai la o plimbare. Stiu ca ma re-pune pe picioare negresit).
Apa - Sucul de fructe - Sucul de legume sunt minunate pentru corpul tau in aceasta ordine si cu pauza de minim 30 minute intre ele.

Cafeaua, carnatu' si omleta pregatite - "surpriza!" - cu pentru cei dragi pot fi oricand inlocuite cu putina cianura. Sunt la fel de letale (timpul de actiune difera intru-catva). Nu-ti soca corpul cu un mic dejun bomba, din prima! Da-i putin timp sa se dezmorteasca, sa se dezmeticeasca. In sustinerea cauzei: masinile diesel au nevoie de putin timp sa se incalzeasca, masinile de curse, computerul, cuptorul, omul cand se duce la antranament, toate au nevoie de putin timp la relanti.
Asadar, dupa minim o ora si jumatate de la trezire: mic dejun propriu-zis. Va propun astazi varianta sarata, varianta dulce si varianta bauta (toate raw, se-ntelege):

2 comentarii:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails