sâmbătă, februarie 06, 2010

Garam Marsala

Garam Marsala este un amestec de condimente macinate, originar din India si folosit in majoritatea buctariilor sud-asiatice. Are un gust intens si intens aromat. Numele vine din hindi: garam (intens) si marsala (amestec). Nu este un condiment iute (asemanator bucatariei mexicane, de exemplu) ci este intens, remarcabil. 
O adaptare buna a Garam Marsala (adaptare care exlude cateva ingrediente pe care nu le-am gasit la noi cu usurinta, adica: anason stelat si chimen negru) include:
Ingrediente:
Piper alb - 2 lingurite
Piper negru - 2 lingurite
Cuisoare - 2 lingurite
Foi de dafin - 4 frunze
Chimen - 3 lingurite
Scortisoara - 1 lingurita
Cardamom - 1 lingurita
Nucsoara - 1 lingurita
Coriandru - 1 lingurita

Prepararea este cu deosebire simpla: se pun toate ingredientele in rasnita, se macina si... gata.
Suporta eliminare de ingrediente dar si adaugiri de: usturoi uscat, ardei chili uscati, seminte de fenel, turmeric, ghimbir, mustar, susan, etc.

Am incercat-o, pana acum, in sarmalute fantastice si in clatite iutisoare si aromate. Si tare mi-a placut. De-aia mi-am facut drum sa ti-o povestesc si tie. 

7 comentarii:

  1. Anason (nu stiu exact daca stelat sau altfel) am vazut la Pukka food.

    RăspundețiȘtergere
  2. :-) Multam! Au si la plafar; modelul sfera :-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Garam masala, fara "r" :P,si inseamna condimente fierbinti,eu asa stiu:)

    RăspundețiȘtergere
  4. garam masala se gaseste la ki life in piata amzei

    RăspundețiȘtergere
  5. poza cu toate condimentele ai facut-o tu? ca tare bine arata frunza aia de dafin ... unde gesesti asa dafin verde? ca eu am gasit doar unele tare uscate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei, Cata!
      Nope... am sparlit-o de pe net :)
      Love!
      Una :-)

      Ștergere
    2. Eh .. asta e ... Am avut odata norocul sa vad un copac de dafin si sa gust o frunza ... ma voi gandi la copac si voi pune ce gasesc :)

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails