vineri, februarie 12, 2010

Tortilla


Ei bine, da. Delicioasa clatita mexicana de iarna este aici. Perpelita pe caloriferul de iarna. La vara, ehhhh, abia asteptam Corn Tortilla (clatita de porumb; crud!) si dezintegratorul (asa i-a ramas numele de alint deshidratatorului, nume acordat fara ganduri mojice de nepotul Tibi) sau maretul soare.
M-am ferit o vreme de aceasta clatita care deschide drumul catre sentimentul de junk food atunci cand, in fapt, mananci minunatie de raw food plina de nutrienti, enzime, aminoacizi esentiali, fibre si deliciu. De ce m-am ferit? Eram sigura ca n-are sa-mi iasa. Ei bine, mi-a iesit; de vreo trei ori. Niciodata asa de elastica cum vaz la chefs in videos. Da' drept ii, nici n-am fost acasa s-o intorc la momentul potrivit. Culmea e... se prepara foarte, foarte usor. Iata cum:
Ingrediente:
3 dovlecei medii
1/2 castron faina de in (adica seminte de in macinate)
1/2-1 lingurita sare
3 linguri ulei de masline
un praf (~ 1/4 lingurita) boia de ardei (iute sau dulce)
1 lingurita de chimen (pentru un gust intens, poti folosi garam marsala)
2 linguri zeama de lamaie
Prepararea este jucarie: punem in blender lamaia, uleiul, dovleceii si condimentele. Mixam pana obtinem un lichid cremos (nu-i nevoie sa adaugi apa: nici nu sti ce-ascund dovleceii....). Adaugam faina de in, mixam putin si gata. Suntem gata sa formam cele doua clatite care ne ies din aceste ingrediente
o intindem uniform in farfurie
cam de aceasta grosime
o parcam pe calorifer; dupa ~ 8 ore (imediat ce hartia sda semne ca se poate desprinde de "coca" cu care-a legat prietenie in ultimele ore)
dupa inca 30 minute
n-o uitati o ora-doua pe calorifer, cum a facut mandea, isi va pierde din elasticitate
Pe aceasta clatita am mancat-o cu verdeturi, hummus alb si bun si salsa. DELICIOOOOSSSS. 
 
Mi-a placut mai mult decat falafelul pe care l-am format cu cealalta tortilla. 
 
Da, da, va povestesc amandoua combinatiile. 

4 comentarii:

  1. Hei, Antzu'! Yeap, e un wow bine-meritat. Pune tortilla la uscat si niste seminte de foarea soarelui la deshidratat ca afisez si restul retetelor pentru un weekend junk raw :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Andreea ziceai ceva de-un falafel... Mie numai cuvantu imi provoaca ploi torentiale :D
    Uite am gasit o chestie. Ma bate gandu s-o incerc zilele astea:
    http://www.ecolife.ro/articole/alimentatie/dejunul-kollath-un-aliment-ideal.html
    Hugs

    RăspundețiȘtergere
  3. Hei, Lia!

    Ce bine ca mi-ai amintit. Falafel-ul, vine, vineee! :-)
    Yeap, e o idee pentru micul dejun :-)
    In fapt e o forma de granola; una si mai sanatoasa (si, drapt iti spui si mai gustoasa) decat cea pe care ai gasit-o tu in articol, este cea postata icisa la noi la: http://bucuriebunastarehrisca.blogspot.com/2010/01/cereale-raw.html
    And kisses
    :-)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails